Jdi na obsah Jdi na menu
 


RWCT - Čtením a psaním ke kritickému myšlení: vedení seminářů a kursů

NABÍZÍME  POŘÁDÁNÍ  A  LEKTORSKÉ  VEDENÍ  KURSŮ: 

a) "ČTENÍM  A  PSANÍM  KE  KRITICKÉMU  MYŠLENÍ"

b) ČTENÁŘSKÉ  DOVEDNOSTI  A  ČTENÁŘSKÁ  GRAMOTNOST

Kursy lze po domluvě realizovat od rozsahu 8 hodin až po 120 hodin.

Kursy představují konkrétní metody aktivního učení, techniky a strategie sestavené v provázaný systém použitelný přímo ve škole. Chtějí přispět k vytváření plánů vyučovacích hodin, které učitelé ověřili v praxi, a umožnit sdílet své zkušenosti s ostatními účastníky kursů.

  • Prožijete s námi modelové hodiny v rolích žáků.
  • Budete je analyzovat, hledat jejich výhody i rizika z pozice učitele.
  • Budete plánovat postupy pro svoje vlastní třídy.

Kursy jsou postaveny na prožitkovém učení. Modelové hodiny začínáme evokačními aktivitami, dále budeme různými způsoby pracovat s textem (samostatně, ve dvojicích, ve skupinách, společně), následují pedagogické reflexe a analýzy modelových hodin a činností.

Nenabízíme "kuchařku metod", nýbrž provázanou metodiku, pochopení filozofie konstruktivistického plánování vyučování a hledání učitelových implementačních možností.

Obsah rozsáhlejších kursů tvoří například: 

  • Metody rozvíjející dovednost číst, psát, diskutovat, argumentovat
  • Třífázový model učení jako rámec pro aktivní učení žáků
  • Bloomova taxonomie vzdělávacích cílů
  • Uznání - otázka, využití popisného jazyka
  • Hodnocení: vytváření sad kritérií a indikátorů pro práci žáka
  • Učební styly žáků a jejich porovnání s nabízenými metodami a pracovními postupy
  • Sdílení zkušeností, postřehů, námětů a příspěvků účastníků
  • Metody využitelné v humanitních i přírodovědných předmětech, například:
-   volné psaní                                   - INSERT
-   kostka                                           - alfa box       
-   párové čtení                                  - pětilístek
-   podvojný deník                              - myšlenková mapa
-   diskusní pavučina                          - brainstorming
-   třífázový rozhovor                           - turnaj skupin
-   učíme se navzájem                        - klíčová slova                                   
-   řízené čtení s předvídáním             - poslední slovo patří mně
-   grafická schémata různých typů     - skládankové učení
-   řízená diskuse                                - životabáseň  
-   kmeny a kořeny                              - diamant
-   třídílné zrcadlo                               - ano-ne                                       
 

Máme akreditované programy:

Čtením a psaním ke kritickému myšlení - ochutnávka - 8 h.

Čtením a psaním ke kritickému myšlení - ochutnávka - 16 h.

Čtením a psaním ke kritickému myšlení - minimální kurs - 24 h.

Čtením a psaním ke kritickému myšlení - 32 h.

Čtením a psaním ke kritickému myšlení - zkrácený kurs - 40 h.

Čtením a psaním ke kritickému myšlení - 56 h.

Čtením a psaním ke kritickému myšlení - základní kurs - 64 h.

Čtením a psaním ke kritickému myšlení - rozšířený kurs - 80 h.

Čtením a psaním ke kritickému myšlení - pokračovací kurs - 16 h.

Čtením a psaním ke kritickému myšlení - pokračovací kurs - 24 h.

Čtením a psaním ke kritickému myšlení - pokračovací kurs pokročilý - 16 h.

Čtením a psaním ke kritickému myšlení - pokračovací kurs pokročilý - 24 h.

 

Vedeme žáky k práci s informacemi a čtenářské gramotnosti - 8 h.

Vedeme žáky k práci s informacemi a čtenářské gramotnosti - 16 h.

Vedeme žáky k práci s informacemi a čtenářské gramotnosti - 24 h.

Metody k podpoře čtenářské gramotnosti napříč vyučovacími předměty - 16 h.

 

 

 
 


Poslední fotografie



Archiv

Kalendář
<< únor / 2024 >>