Jdi na obsah Jdi na menu
 


Vennův diagram

 

 
VENNŮV DIAGRAM
                                                                                                                         
 
Využití metody
 
Grafický organizér, nástroj zobrazující dvě či více množin, jež se svým obsahem zčásti překrývají. Bývá používán pro přehlednější popsání jedinečností či podobností různých témat.
 
Žáci například srovnávají republiku a monarchii; výboj jiskrový, doutnavý a obloukový; obnovitelné a neobnovitelné zdroje; programy různých politických stran…
 
Popis metody
 
Učitel zadá žákům 2 a více témat, jež mají do Vennova diagramu zahrnout.
Žáci si vytvoří grafické schéma určené počtem témat.
Do průniků zapisují heslovitě pojmy a skutečnosti, které mají tato témata společné, mimo průniky zapisují informace platné pouze pro jedno z témat.
 
Metoda vede efektivně žáky k analýze témat, jejich porovnání, vymezení společných rysů, uvědomění si odlišností.

 

 
 
 
 

 

 
 
Zdroj:
STEELE, Jeannie L. Čtením a psaním ke kritickému myšlení: Další strategie k rozvíjení kritického myšlení. Příručka III. Praha: Kritické myšlení, 2007. 
 
Učitelské a lektorské zkušenosti Libora Kyncla; liborkyncl@seznam.cz
 
 
 


Poslední fotografie



Archiv

Kalendář
<< únor / 2024 >>