Jdi na obsah Jdi na menu
 


Rámcová anotace programu k formativnímu hodnocení

Akreditovaná společnost pro realizaci DVPP nabízí realizaci akreditovaných kursů v rámci „Šablon“.

nositel akreditace: PhDr. Libor Kyncl, L. Svobody 6, 693 01 Hustopeče,

IČ: 41015398; tel. 774 140 766 ; liborkyncl@seznam.cz 

Nabízíme seminář k tématu

Hodnocení a formativní hodnocení

rozsah 8, 16, 24, 32 hodin

Vzdělávací programy jsou akreditovány u MŠMT.

Účastníci se seznámí se základem formativního hodnocení (vyjasňování cílů, poskytování popisné zpětné vazby, aktivizování žáků jako vlastníků svého učení, tvorba kritérií hodnocení žáka, plánování posunu žáka…) a jeho souvislostí s individuálním přístupem k žákům. Důraz bude kladen na sdílení zkušeností z vlastní výuky.

Cílem je vyjasnit rozdíly mezi sumativním a formativním hodnocením a prezentovat konkrétní metody a techniky formativního hodnocení.

  • Účastník semináře sdílí s ostatními své zkušenosti s hodnocením, porovnává výhody a rizika jednotlivých způsobů a nástrojů.
  • Vyzkouší si poskytování popisné zpětné vazby, rozliší mezi chválou a oceněním.
  • Zformuluje příklad na hodnocení s pomocí hodnotících kritérií a indikátorů.
  • Naplánuje své další kroky v rámci formativního hodnocení

Přehled možných témat, na něž se můžeme během semináře zaměřit:

  • Shromáždíme účastnické prekoncepty i koncepty k základním pojmům tématu.
  • 6 podmínek formativního hodnocení na škole     
  • 5 metod formativního hodnocení:      
  • Pracuji s cíli učení a vyhodnocujeme je
  • Pracuji s hodnotícími kritérii a indikátory
  • Poskytuji žákům zpětnou vazbu
  • Vedu žáky k sebehodnocení
  • Vedu žáky k vrstevnickému hodnocení

  K těmto metodám si popíšeme vybrané techniky formativního hodnocení.                                             

  • Práce s Bloomovou taxonomií vzdělávacích cílů. SMART cíl  
  • Popisná zpětná vazba – nácvik (učitel – žák, učitel – rodič, učitel – učitel)
  • Skupinové vytváření sad hodnotících kritérií a indikátorů
  • Cesta od hodnocení k sebehodnocení žáků a jejich vzájemnému hodnocení                          

……………………………………………………………………………………………………..

Lektoři:     PhDr. Libor Kyncl - lektor, mentor a systemický kouč

Vystudoval učitelský obor jazyk český – dějepis. Po 16 letech učitelské praxe na ZŠ Klobouky, Gymnáziu Hustopeče a SOŠ knihkupecké Brno působil 1 rok na České školní inspekci. Jako lektor se zaměřuje na program RWCT, osobnostní a sociální výchovu, komunikační dovednosti, kooperativní vyučování, metody aktivního učení, formativní hodnocení, čtenářskou gramotnost, etickou výchovu, koučování, mentoring.

Mgr. Beata Kynclová

Vystudovala učitelský obor čeština a němčina..

Učila na ZŠ Karviná, Gymnázium s polským jazykem vyučovacím Karviná, MěSOŠ Klobouky u Brna, Gymnázium Mikulov. Jako lektorka se zaměřuje na program RWCT, osobnostní a sociální výchovu, klíčové kompetence, kooperativní vyučování, metody aktivního učení, formativní hodnocení, čtenářskou gramotnost, koučování, mentoring.

 
 


Poslední fotografie



Archiv

Kalendář
<< únor / 2024 >>